Week 24 – Hulpdiensten en route

Onlangs heeft u via de media diverse artikelen kunnen lezen n.a.v. vragen en opmerkingen van CDA VAALS over de “vindbaarheid” van adressen in gemeente Vaals door hulpdiensten. N.a.v. deze artikelen ontvingen de leden van CDA VAALS vele opmerkingen, telefoontjes en emails van inwoners die eveneens aangaven dat hun adres via TomTom (de merknaam van het navigatiesysteem dat de hulpdiensten gebruiken) niet te vinden is en/of compleet verkeerd wordt aangegeven. Aangezien in een noodsituatie “elke seconde telt” heeft CDA VAALS deze problematiek diverse malen aangekaart en om actie van de gemeente gevraagd. N.a.v. de vele reacties vermoedt CDA VAALS dat de door ons ontvangen meldingen slechts het topje van de ijsberg blijken te zijn en daarom vroegen wij het College hier actief (bijvoorbeeld middels het Vaalser Weekblad) aandacht aan te schenken en inwoners zelf op te roepen om hun bereikbaarheid/adres te controleren. Want CDA VAALS snapt ook dat het voor de gemeente ondoenlijk is, om zelf alle adressen te controleren. Helaas heeft gemeente Vaals vooralsnog geen actie ondernomen en daarom plaatst CDA VAALS bij deze de oproep (hopende op een officiële navolging door de gemeente) om bijvoorbeeld via de website van TomTom (www.routes.tomtom.com) uw adres te controleren en eventueel te kijken of de aanrijroute
bijvoorbeeld van Heerlen en/of Maastricht logisch is en niet via een extreme omweg verloopt.
Indien u constateert dat e.e.a. niet klopt, staat het u vrij dit bijvoorbeeld via info@vaals.nl aan de
gemeente door te geven en natuurlijk kunt u ook één van CDA-raadsleden aanspreken: Thijs Jussen (Vaals), John Coenen (Vijlen) en Gert van Vliet (Lemiers). CDA VAALS heeft immers eenieders veiligheid hoog in het vaandel staan.